PREMIUM BEAUTIFUL CORSET SHAH ALAM

PREMIUM BEAUTIFUL CORSET SHAH ALAM

Thursday, June 10, 2010

Hati aku terusik simpati

8 June 2010

Seorang pesakit aku yang dia juga merupakan seorang doktor baru discaj dari ICU selepas menjalani Whipple's operation (major operation melibatkan sistem pemakanan).Aku ditugaskan khas untuk menjaga pesakit ini kerana kononnya pesakit ini sangat fussy semasa berada di Wad Mawar sebelum operation dilakukan...pertama kali pandang pesakit ini seolah2 aku dapat rasakan pesakit ini berada dalam keadaan sakit yg amat sangat tambah lagi tekanan..mungkin disebabkan dia x dpt menerima keadaanya yg disahkan menghidap kanser perut dalam jangka masa sebulan, lagi2 dia seorang doktor dan muda dengan umur 46 tahun yang mempunyai anak 3 orang berumur 7, 5 & 3 tahun......tetapi dia bertuah memiliki isteri yang sangat supportive walaupon aku tau jauh ke dalam hati isterinya, sungguh berat derita melihat suami sakit.....paesakit yang dikatakan sebelum ini selalu marah nurse, tiba2 meraung kesakitan memanggil aku,' nurse, nurse...." lalu, aku hampirinya, lantas dia terus memegang tangan aku dan berkata, "better i go....." hati seorang jururawat terusik simpati & sedih, lalu air mata ku bergenang, aku kata, " please doctor, don't say like this, i'll cry....u don't give up, we are to help u... hari seterusnya, bila aku masuk kerja dan dia nampak aku, dia terus tersenyum....nampaknya, dia tabah....

* don't be a nurse without sympathy & empathy

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...